poniedziałek, 10 lutego 2014

Krewetki w sosie słodko kwaśnym

Krewetki  to  nie  jest  moja   mocna   strona. Raczej  jestem  w  trakcie  eksperymentów   i   nauki .

Od czasu  do  czasu   wyjdzie   mi  coś  o  czym  mogę napisać.   I  to  jest  ten  czas ,  czyli  coś

co  moja  rodzinka   zjadła   i   nie   marudziła



Składniki

  • 300 g świeżych krewetek
  • 3 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka sosu sojowego ciemnego
  • sok z cytryny lub limonki 
  • 1 szklanka bulionu
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • 1/2 łyżeczki papryki  ostrej
  • 2 łyżki oliwy

Wykonanie

Krok 1  Oliwę , miód , sos  sojowy  i obydwie papryki  wymieszać . 

Krok 2  Umyte i osuszone krewetki włożyć do marynaty . Dokładnie wymieszać tak aby krewetki były

             oklejone marynatą odstawić na 30 minut.

Krok 3 Rozgrzać głęboką patelnię i podsmażyć odsączone krewetki ,po dwie minuty z każdej strony.

Krok 4 Zmniejszyć ogień , do krewetek przełożyć pozostałą marynatę i bulion. Dusić na małym ogniu ok

           10-15 minut.  Na koniec dodać sok z cytryny do smaku

             Ja podałam z penne 
Olimpijskie gotowanie

5 komentarzy:

  1. uwielbiam krewetki, pycha :-)

    www.kuchniaipodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero poznaję ich możliwości :)) Muszę przyznać że jestem zaskoczona z mnogości zastosowania krewetek. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. prezentują sie wyśmienicie :-)

    www.hotelowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) smakują też nie źle :) Pozdrawiam

      Usuń