poniedziałek, 1 lutego 2016

Kasza kukurydziana z sosem paprykowym

Kasza kukurydziana należy do tych, za którą nie bardzo przepadam. Aczkolwiek coraz częściej  gości w mojej kuchni. Jest dobra na słono ,jak również na słodko. Moja mama robiła pyszna kaszę gotowaną na mleku z dodatkiem miodu, podawaną z musem śliwkowo śmietanowym. To była pychota. Niestety nie mogę do tej pory odtworzyć tego smaku, być morze jeszcze jakieś składniki dodawała.
Wracając do mojego przepisu. Kasza ta może być podawana z rożnymi sosami ,jednak muszą być wyraziste i ostre moim zdaniem.

                     



Składniki 3 porcje

- 1 szklanka kaszy kukurydzianej
- 2 i 1/2 szklanki wody
- 1/2 łyżeczki soli

 Składniki na sos

- 1 filet drobiowy
- 1 szklanka rosołu, bulionu lub 1/2 kostki rosołowej
- 1 cebula
- 1 łyżka papryki mielonej slodkiej
- 1/2 łyżeczki papryki mielonej ostrej
- 1 łyżka mąki
- olej do smażenia.

Wykonanie

 -  Kaszę zalać wodą , posolić , wymieszać , zagotować. Po zagotowaniu zmniejszyć ogień do minimum.
    Gotować ok 10-15 minut . Często mieszać.
 - Cebulę pokroić w kostkę, filet w cienkie plastry,
 - Na rozgrzanym tłuszczu podsmażyć plastry kurczaka i cebulę, zmniejszyć ogień dodać mąkę oraz 
    obydwie papryki, mieszać do zaparzenia maki .
 -  Partiami dodawać rosół , mieszać aż do wyczerpania płynu.  Doprawić sola, pieprzem lub chili

   

4 komentarze:

  1. Czy używałaś jakiejś foremki do tej kaszy? Nigdy nie łączyłem kaszy z kurczakiem i sosem paprykowym ale może to być bardzo dobre połączenie. Ewentualnie można zastąpić kaszę kukurydzianą kuskusem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do formowania kształtu użyłam sylikonowej foremki do placków. Oczywiście można zastąpić kaszę kukurydzianą, jaglaną. Ja również często gotuję kaszę jaglaną do tego sosu. Pozdrawiam :))

      Usuń
  2. Jestem pewna że smakuje tak dobrze jak wygląda.

    OdpowiedzUsuń