środa, 27 stycznia 2016

Kasza kukurydziana na słodko

To danie które dość często gości na moim stole. Jestem kaszowa i makaronowa, w związku z tym kasze na zmianę z makaronem , to podstawa moich dań obiadowych. Jak same wiecie z obiadu zawsze coś zostanie.
Ponieważ nie mam zwyczaju wyrzucać dobrej żywności , nawet jeśli są to resztki.
Tak było również w tym przypadku. Z obiadu została szklanka ugotowanej kaszy kukurydzianej.
Pomyślałam o deserze który moja mama robiła. Trochę go zmodyfikowałam , dopasowałam do smaków mojej rodziny.


              

 Jak już wspomniałam kasza jest z odzysku, dlatego tak podam przepis. Aczkolwiek sposób ugotowania
 kaszy podam dodam dodatkowo na końcu.

Składniki 

-  1 szklanka  ugotowanej kaszy kukurydzianej
-  1/2 szklanki serka homogenizowanego o smaku waniliowym ( może być inny smak)
-  2 opakowania cukru waniliowego.
-  1 szklanka śmietanki 36% ( może być mleko i opakowanie śnieżki)
-  opcjonalnie - kilka orzechów , rodzynek lub innych ulubionych bakalii .

      Dla lubiących mocną słodycz, dodatkowo dodać 1 łyżkę cukru pudru



Wykonanie

- do kaszy dodać serek homogenizowany,1cukier , zmiksować do chwili połączenia składników.
- do masy dodać bakalie jeszcze raz zmiksować ( można bakalie drobno posiekać i wymieszać z masą)
- do wysokiego naczynia wlać śmietankę dodać cukier waniliowy , ubijać do uzyskania gęstej konsystencji .

                          Gotowanie kaszy kukurydzianej. Są na to 2 sposoby, ja stosuje ten drugi.

 1 Do garnka wsypać 1 szklankę wypłukanej kaszy , wlać 2i 1/2 szklanki wody, szczyptę soli , zagotować,

     zmniejszyć ogień, gotować do wchłonięcia wody. trwa to ok 12-15minut. Niestety często trzeb mieszać.

2 Doprowadzam kaszę do wrzenia, gotuję ok3 minut na duzym ogniu, następnie garnek zawijam w gazetę,

   ręcznik, koc i wkładam pod kołdrę.  Po pół godzinie kasza jest dobra.

 Jest to stary przedpotopowy  sposób ale oszczędza czas i kaszę przed przypaleniem. A  każda babcia lubię

 sobie ujmować pracy.

   


Stop marnowaniu żywności
Kasza niejedno ma imię i oblicze- edycja II- ciasta i desery

4 komentarze: