poniedziałek, 2 września 2013

Sałatka warzywna

Lato po woli mija. Tylko patrzeć jak zawita do nas jesień a wraz z nią multum   świeżych   warzyw . Takich kruchutkich , jędrnych  tylko brać  i  coś  gotować.  Ja preferuję zasadę gotowanie tego co w  pobliżu  rośnie , tak do 200 kl. Słyszałam że podobno ma to jakąś nazwę ,ale ja jestem z tamtego wieku ( jak to moje wnuczki mówią ) i jestem do takiego gotowania przyzwyczajona. Owszem od czasu do czasu lubię sobie odskoczyć i ugotować  coś azjatyckiego  ale jednak to nie są moje smaki.



Składniki 

  • 1/2 kapusty pekińskiej 
  • 3 marchewki
  • 2 jabłka
  • 1 cebula czosnkowa
  • 5 łyżek oleju rzepakowego (aromatyzowanego bazylią)
  • 1 łyżeczka octu z białych winogron lub łyżka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki pieprzu.

Wykonanie

Krok 1  Do oleju dodać sól , cukier , pieprz, ocet , Wszystko dokładnie wymieszać .

Krok 2  Pekińską poszatkować , marchewki z wiórkować , jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach. cebulę pokroić w wiórka 

Krok 3  Na rozgrzaną patelnię wrzucić : cebule podsmażyć 1 min, dodać wiórka z marchewki , wymieszać i jeszcze podsmażyć ok 2 min.

Krok 4 Do salaterki włożyć pekińską , jabłka  i cebulę z marchewką ,dokładnie wymieszać . Polać wszystko przyprawioną oliwą jeszcze raz wymieszać .  

 Można podawać jako dodatek do dania głównego lub z pieczywem jako samodzielną przystawkę np. lekką kolacje .                        - SMACZNEGO -

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...