czwartek, 7 lutego 2013

Pączki dla leniuszków

Dzisiaj tłusty czwartek . Przegapiłam to całkowicie. W obecnych czasach to nie problem . Wystarczy wyskoczyć do sklepu i już. Gorzej jeśli rodzina przyzwyczajona do domowego gotowania i wypieków. 
Niestety ja przyzwyczaiłam swoich do tego i teraz trudno się wycofać. Miałam dwie możliwości . 1 to coś szybko wymyślić ,2 sięgnąć po stary jakiś przepis . Dzisiaj wybrałam to drugie . Przypomniałam sobie czasy kiedy pobyt w kuchni skracałam do minimum i znalazłam "pączki angielskie błyskawiczne" tak brzmi tytół. Nie mam pojęcia czy są rodem z Anglii , ponieważ do tej pory nie byłam na wyspach i nie mam pojęcia czy tam takie pączki są popularne . W sumie jest to obojętne . Ważne jest tylko to że są błyskawiczne .




Sklad

1 serek homogenizowany( może być smakowy lub nie)
3 jajka
1 szklanka mąki
1 cukier waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
oliwa do smażenia

Wykonanie

Oliwę do smażenia wlać do rondla lub do innego głębokiego naczynia i podgrzewać.Do miski przełożyć  serek dodać jajka ,cukier waniliowy ,szczyptę soli i dokładnie wymieszać . Proszek do pieczenia wymieszać z mąką i dodać do masy , wymieszać . Małą łyżeczką nabierać masę i kłaść na gorącą oliwę . Smazyć aż będą brązowe ( same się przekręcą jak usmażą się z jednej strony) . Wyjąć na talerz,posypać cukrem pudrem lub polać polewą cukrową. Kilka chwil i pączki gotowe. Smacznego 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz