sobota, 22 grudnia 2012

Pasztet

Pasztet - To wspaniała pieczeń . Może być odświętny ,lub całkiem pospolity ,taki bez dodatków .Na każde święto piekę pasztet z dodatkami które charakteryzują dane święto. Dzisiaj zrobiłam mój Świąteczny pasztet. 1 dzień Świąt będzie pod jego znakiem




Według mnie pasztet nie zależy od mięs tylko od dodatków . Upewniłam się w tym gdy moja szwagierka zaczęła prace w renomowanym sklepie , w takim dla wyższej półki klientów. Przyjeżdżali specjalnie po pasztet z dzika ,zająca  a w sumie był to ten sam pasztet tylko dodatki zmieniały się . Ale jedno było takie samo ,mianowicie -mięso wieprzowe - . Dzika i zająca ten pasztet to przez ścianę nawet nie widział.
Mój jest a kaczki

Składniki 

  • 1 kaczka ( w moim przypadku 4 kilowa)
  • 2 jajka
  • 3 czerstwe bułeczki
  • 3 duże marchewki 
  • 4 pietruszki a lepiej pasternak
  • 2 cebule
  • 1/4 selera
  • 10 cm pora
  • garść śliwek suszonych
  • garść żurawiny 

przyprawy: gałka muszkatułowa, pieprz, sól, majeranem liść laurowy

Wykonanie

Do dużego garnka  wkładam marchew ,pietruszkę,seler ,listek cebulę i sól zalewam wodą i wkładam po porcjowaną  kaczkę . Gotuję aż będzie miękka . Następnie oddzielam mięso od kości ,mielę je razem z warzywami ( oprucz cebuli i pora  )oraz namoczoną bułką ,dwa razy. Do masy dodaje jajka , pieprz , 1 łyżeczkę pieprzu . 1 łyżkę majeranku.1 łyżeczkę gałki muszkatułowej . Takę masę dokładnie mieszam . Na koniec dodaje śliwki i żurawinę . Mieszam ,wykładam na blachę ,posmarowaną  tłuszczę i posypaną bułka.
piekę ok 2 godzin

Wilgotność mojemu pasztetowi dają warzywa a nie tłuszcz 


1 komentarz:

  1. Lubię takie paszteciki, zawsze wykorzystuję w ten sposób mięso z rosołu :)

    OdpowiedzUsuń