niedziela, 26 sierpnia 2012

Zupa truskawkowa

Dla mnie zupa owocowa to taka podbita mąką i zaprawiona śmietana . Natomiast dla mojego męża to czysta woda z kluskami . Nie woda tylko kompot . Według mnie  kompot z kluskami nie jest zupą . Dlatego gotuje taką jaką nauczyłam się od mojej mamy.z małą różnicą , nie dodaje mąki.



Składniki 4 porcje

  • 1 kg truskawek ( może być mrożonych)
  • 2 litry wody
  • 4 łyżki cukru ( można więcej ,będzie slodsze)
  • 400g gęstej śmietany (może być jogurt typu greckiego)

Wykonanie

Umyte  truskawki zalewam  wodą i gotuje . Od zakipienia ok 4 minut. Następnie miksuje truskawki i dodaje śmietanę i cukier . Jeszcze tylko 1 raz musi zagotować się . To wszystko .




Dodaje kluski osobno ugotowane.
Tę zupę można jeść na ciepło i na zimno.












Taką zupę gotuję z rożnych owoców jest tak samo smaczna . Do jabłek dodaje kilka gozdzików i szczyptę cynamony

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz