poniedziałek, 23 lipca 2012

Grzanka z pomidorem i jajkiem

Jak zwykle śniadanko z moim ulubionym jajkiem. Nie mam pojęcia dlaczego lubię jajka . Tak mam i już .
Mogłabym je jeść rano i wieczorem co dzień .
Dziś zrobiłam jajko sadzone na pomidorach .  Reszta rodziny, oczywiście wyśmiała mnie. A mi smakowało .


                                                                 

 Składniki

  • 1 jajko
  • 2 plasterki pomidora   (grube)
  • 1 grzanka z ciemnego chleba
  • olej do smażenia

Wykonanie




plasterki pomidora kładę na rozgrzany tłuszcz i smażę aż będą miękkie ( nie przekręcam ,muszą zachować kształt ,niestety u mnie trochę rozciapciało się ) .Delikatnie rozbijam jajko na pomidorach tak aby nie spłynęło ( można trochę przytrzymać , jak sie spód zetnie to żółtko już nie przesunie się) Palnik zmniejszam do minimum . Białko musi ściąć się a żółtko pozostać płynne.
Na opieczoną grzankę przekładam sadzone jajko . Troche soli i pieprzu doda smaku .
Śniadanie gotowe .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz